Sunday, July 15, 2012

Kami Di Hari Sunday

Aaahh Sunday~


Ahad-Sunday-Hari Minggu-Hari Tujuh, enak la~~~~ nape enak? sebab nye....

The story begins like this....

Kawan-kawan sekalian, kami kerja hari Ahad. 


That is true.

Kami tak tipu anda.

Kami cuti 4 hari dalam sebulan only.

Betul tu, 4 kali sahaja.

Sedih tak? 

Memang kan~

Tapi tak pa, kami rela berkorban demi kerjaya kami dan demi mendapatkan sesuap nasi.

Sedih kan~

Aku pun sedih menaip ni

Tak nangis, cuma sedih~~

Tetapi!!!!!!!

Hari Ahad bagi kami adalah hari yang paling heavenly~ why? because, BOSS-BOSS kami tak da di sini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hahahaha~ Memang kami gila!!!! Kami gila hari Ahad!!! Bebas~ tapi....

Ia umpama leher kami tergantung didalam gelung tali kapal yang 'invisible' dan tiada tempat untuk berpijak.

Setiap hari Ahad aku akan ada didalam ofis sepanjang hari. Aku akan cuba untuk meminimumkan pergerakan otot-otot otak aku kerana aku benci suka Ahad. 

Boss-boss lagi enjoy ber'breakfast' pagi dengan keluarga mereka, manakala aku/kami terperuk dalam ofis doing some 'work' yang kami pikir "lebih baik aku balik tidor!! ish!! BORING!!!!"

This is a fucked up place~ 

And that is why i hate like Sunday. 


originally from Blog Kami Boring

2 comments:

  1. hang nni keje apa, sebulan cuti 4 hari jer? ni mesti gaji besarr nie :)

    p/s: mohon disable captcha utk memudahkan org komen

    ReplyDelete
  2. hahahhahaaha..ni mesti kesayangan bosss

    ReplyDelete