Saturday, October 6, 2012

Apa itu Pilihanraya & Demokrasi Malaysia?



 Assalam & hai semua, hehe.. Dah lama tak update blog ni ye. Hehe. Biasa la, busy kata kan. Hehehe.. 

Nie, nak cerita sikit pengalaman kami tempoh hari. Hehe.. Pada suatu hari~


Lokasi: Di dalam opis

PowerRangerHitam: weh PowerRangerHijau, ko dah pernah mengundi tak?

PowerRangerHijau: Tak pernah la wey.. Ko?

PowerRangerHitam: Aku pun tak pernah. Proses ia pun aku tak tau, macam mane ek?

PowerRangerHijau: Entah, aku dengar pergi pejabat pos je. Sampai sana ko tau la nanti.

PowerRangerHitam: Owww~~ bila ko nak pergi?

PowerRangerHijau: Entah~ kalau ada cuti rehat nnt aku pergi la~ hehe~ mana tau kan nnt2 senang dapat keje GOV~

PowerRangerHitam: hahaha~~ Harapan~~ 

PowerRangerHijau: hahaha~~ 

DUA TIGA BULAN KEMUDIAN...

PowerRangerHitam: Pagi PowerRangerHijau~ apa mission ko hari ni?

PowerRangerHijau: Ey, PowerRangerhitam, aku pergi daftar undi hari tuuu (gaya ek eleh).. 

PowerRangerHitam: Waaaa~~ akhirnya~ tercapai juga mission dulu ek~ hahahaaaa 

PowerRangerHijau: Hahahahaa~ a a laa~~ hehehe. Ko bila lagi nak pergi daftar?

PowerRangerHitam: Aku pun nak pergi, minggu ni la aku pergi. Cam mana prosedur2 saintifik ia? hahaha

PowerRangerHijau: haaa, bagus3~~!! Senang je. Ko pergi mana-mana pos opis yang ada, ko bagi je i.c ko kat kauter tu. Nnt dia tekan2 data pastu minta autograph ko. hehehe

PowerRangerHitam: Owww~ Senang nyaaa~~

PowerRangerHijau: A a laa~~ Senang je.. hehe..


Hahahaha~ berikut adalah dialog monolog ekstravaganzalog antara aku dengan PowerRangerHijau. Hehe. kemudian hari nya, aku pun pergi la mendaftar undi. Senang je. Cuma proses ia masukkan nama dalam sistem makan masa 4 bulan. So, tu la sebab kami cepat2 buat. Takut tak sempat mau AFUNDI Government kita. Hehehe~ Anything korang nak tau lebih lanjut, masuk la laman sesawang berbawang2 ni:



pesanan PowerRangerHitam, JADILAH RAKYAT YANG ADA LA JUGAK TANGGUNGJAWAB KEPADA NEGARA, TAK PUN KEPADA KELUARGA. SEBAB KORANG LA YANG MENENTUKAN SIAPA YANG AKAN MENTADBIR KERAJAAN PADA MASA HADAPAN DAN SIAPA YANG AKAN MEMERANGI RAKSASA-RAKSASA YANG MENJAJAH TANAH INI. (MENEKAN JAM) FUUUUHHH~!!!!!!
Gaya aku sekarang. . . . Hahahahaha!! 

2 comments: